Rock Machine
<< Zoznam článkov od 21 do 34 (z 34)

Východné Slovensko

Jahňací štít

24.07.2015
Nie je veľa turisticky dostupných štítov tatranských zo slovenskej strany hraníc. Keď si odmyslíme Lomničák, Solisko (lanovkami) a Gerlach (s vodcom), ešte menej - zo šesť? Jahňací je podobne ako Kriváň atraktívnejší tým, že je na konci hrebeňa a ponúka pohľady aj na „iný svet“ - v tomto prípade na vápencové Belianky a široké podhorie. Vzal som ho útokom z Lomnice, zo stanice – smerovníky hovorili približne o 5,5 hodinách, takže sa to dá zmáknuť ako „celodenka“ aj bez auta, parkujúceho nad Matliarmi pri ceste. Do Tatier síce nechodím rád (na...   Celý článok
Málo snehu rovná sa málo (legálnych) možností zašliapať si. Takže v sobotu (pred frontom – v nedeľu má snežiť) som zvolil osvedčenú klasiku: o štvrtej budíček, o piatej vlak, po šiestej bus a o siedmej už hádžem lyže na batoh v ústí doliny. Lyže idú na zem až o dva kiláky vyššie, dôvodov je viac: na pásoch sa síce dá v pohode už od parkoviska, ale jednak nechcem, aby mi zvlhli pásy (dole je nad, hore bude hádam pod nulou), jednak májová víchrica ani tu nezaháľala a na snehu je plno bordelu po ťažbe kalamity. Ale mám aj dosť času, sko...   Celý článok
Ráno na „Všetkých svätých“  je v Prešove jasné a mrazivé, teším sa na žiarivé jesenné farby. Ale zo severu tiahne nejaká sivá vrstva, to nie je dobre. Poznáte to - tenká deka cez polovicu oblohy, akurát tam, kade sa pohybujete. V diaľke síce svieti slnko, vy ste ale just v tieni, aj keď cez mraky nad hlavou presvitajú útržky modrej. Tak aj je, keď vystupujem z autobusu v Terni - zo žiarivých jesenných farieb sa stala jednoliata, aj keď pastelová, masa bez kontrastov. Napriek tomu pohľady do krajiny sú celkom pekné - útržky rannej hmly ostali vzadu ...   Celý článok
Rok 2013 priniesol v sieti turistických značkovaných trás viacero pozitívnych správ v podobe novovyznačených chodníkov, takpovediac po celom Slovensku. Je tomu tak aj v Slovenskom raji. Na jar tohto roku sa značkárom z KST Dobšiná konečne podarilo ukončiť dlhoročný boj s úradmi o zlegalizovanie chodníka na Ondrejisko (1272 m n. m.), kopec považovaný za najvyšší bod v Slovenskom raji. Jeden chodník tu už v minulosti vyznačený bol, no ten museli na podnet úradov značkári zatrieť. K pozitívnej zmene došlo až tento rok, a tak v máji 2013 mohol tamojš...   Celý článok
Prvá októbrová nedeľa je bežcom dobre známa. Ale košických maratónov som sa nabehal do sýtosti, nechce sa mi už kvôli 3 hodinám naháňania obetovať celý víkend. A navyše keď sa ukazuje taká plnofarebná, až jesenne gýčovitá sobota ako teraz.   Je rozhodnuté, najlepší rozklus pred maratónom je celodenná túra :-) Aspoň uvidím čo to so mnou spraví v nedeľu. Bude ďalšia skúsenosť. Chvíľa posedenia nad mapami, zohľadnenie pohybu slnka po oblohe a cestovných poriadkov a plán je jasný: z Bankova po červenej na Kojšovskú hoľu a odtiaľ po modrej...   Celý článok
Jedno z najznámejších a najväčších jazier na Slovensku (takmer 14ha), po starom Veľké vihorlatské jazero, leží vo výške 618m v centrálnej časti Vihorlatu, v tieni bukových lesov, s bralom Sninského kameňa na severnom horizonte. Okolo jeho brehov vedie náučný chodník - pohodová, asi hodinová prechádzka. Jazero nie je úplne prírodné - vzniklo síce zahradením potoka Okna mohutným, asi 2km dlhým zosuvom, ale bolo menšie ako dnes. Hladinu o 3 metre a rozlohu na dvojnásobok zdvihla v 80. rokoch 19. storočia hrádza, ktorú dala postaviť grófka Szécheny...   Celý článok
               Hlavný hrebeň Polonín kopíruje slovensko-poľskú hranicu. Hlavná časť, ktorá je turisticky najzaujímavejšia a aj najnavštevovanejšia je od Ruského sedla po Kremenec. Ďalšia časť smerom na severozápad, ktorú som už veľakrát šiel je Balnica – Ruské sedlo. Úsek z Dukly na Balnicu som šiel na bajku len raz pred mnohými rokmi. Pospájané to tvorí slušnú hrebeňovku prerušenú asfaltovou cestou len na jednom mieste nad Palotou, kde je prechod do Poľska. Drvivá väčšina tejto trasy vedie lesom. Výhľadmi a výškou je najlepší ...   Celý článok

Silická ľadnica

19.07.2011
         Ak cestou z Rimavskej Soboty do Košíc budete niekedy chcieť (alebo musieť) obísť Sorošku, odporúčam cez Silicu a Silickú Jablonicu. Cesta tam napriek niektorým mapám je - a dokonca pohodlne priechodná autobusom, je to overené. Je to taká „geografická“ skratka: horšia a dlhšia cesta :-) Ale oplatí sa kvôli jednému svetovému unikátu. Priepasť alebo jaskyňa Silická ľadnica je samozrejme podľa názvu ľadová. Takých je... Ale v miernom klimatickom pásme patrí k najnižšie položeným na svete (vchod je vo výške 503m), čo upozorňuje na...   Celý článok

Haligovské skaly

01.12.2009
Spišská magura a Pieniny - tento kút Slovenska ponúka určite viac ako výhľad z Troch Korún na poľskej strane a plavbu plťou po Dunajci. Aj keď táto atrakcia je určite požehnaním pre domácich na oboch brehoch Dunajca. Odkedy sme sa z čias feudálneho poľnohospodárskeho veku preniesli cez vek priemyselný do veku informačného je táto oblasť priam odsúdená živiť sa cestovným ruchom. Pri predstavovaní prírodných chuťoviek tejto oblasti sa dnes vyberieme do Haligovských skál týčiacich sa nad dedinou Haligovce len kúsok juhovýchodne od Červeného Kláštora. K...   Celý článok
Pohorie Braniska sa pre Popradčanov nachádza tak trochu v tieni okolitých atraktívnych cieľov. Keď však počasie zamieša karty tak ako tomu bolo túto studenú jeseň, prichádza správny čas aj na spoznávanie podobných zákutí. Hrebeň Braniska je cestným priesmykom rozdelený na dve časti. Obe sú pomenované podľa najvyšších vrcholov. Južná sa volá Sľubica a severná zase Smrekovica podľa rovnomenného najvyššieho vrcholu (1199m.) Na východnom úpätí Smrekovice sa medzi obcami Lipovce a Lačnov nachádza kaňon Lačnovského potoka. Na jeho území je prír...   Celý článok
Táto hrebeňovka bola vždy považovaná za tak trochu dobrodružnú akciu. Býval to prevažne zalesnený hrebeň, na ktorom bolo vzácnosťou stretnúť človeka. Už tradične slabé značenie a časté polomy a vývraty tu spôsobovali turistom nemalé orientačné problémy. Keď sa k tomu pridala lesnými traktormi rozrytá a rozbahnená cesta o zábavu bolo vždy postarané. Minulú neďelu sme sa vydali pozrieť sa ako to tam vyzerá dnes. Milan hrebeň prešiel z väčšej časti pred rokom a tak úspešne splnil úlohu navigátora. Auto sme nechali v Tatranskej Kotline a po asfal...   Celý článok

Jezerské jazero

18.11.2008
 V jeden pekný novembrový deň sme sa vydali na trochu netradičnú túru. Netradičnú pretože náš cieľ je tak trochu v tieni štyroch národných parkov a ich neporovnateľne atraktívnejších možností.           Jedným z hlavných faktorov ovplyvňujúcich náš výber túry je však možnosť objaviť a vidieť niečo nové a tak sa dostanú na rad aj miesta, ktoré nikdy neobsadia v turistických hitparádach popredné priečky.           Cestu z Bachledovej doliny k Jezerskému jazeru som síce absolvoval pred vyše dvadsiatimi rokmi, ale to nič nezmeni...   Celý článok
Po vydarenej hrebeňovke z Braniska som dostal hneď na ďalší víkend pozvánku od prešovčanov na hrebeňovku Čergova. V týchto končinách som ešte nikdy nejazdil a tak aj napriek tomu, že už na druhý deň som vyrazil do zahraničia,v neďelu som prehnal svoj bike hrebeňom Čergova. Ako som očakával, bolo to super - singltrail pure. Na Slovensku máme krásne veci. Trošku nás po predošlom daždi preverilo blato , ale výsledný dojem bol výborný. Nechýbalo dokonca ani posedenie na chate pod Čergovom, kde mali medzi horalkami a čipsami na predaj aj duše na bicykel. Samo...   Celý článok
O tejto hrebeňovke som počul z rozprávania už dávnejšie a teraz som dostal konečne šancu si ju užiť na vlastnej koži. Vzhľadom na daždivé počasie som bol pripravený na najhoršie - aj foťák som zobral len malý "bojový".           Prešovčania už pár rokov o tomto čase organizujú touto trasou taký "masovejší výlet". Keď sme vyrážali z Braniska bolo nás tam už vyše dvadsať. Veľkou výhodou bolo, že v našej skupine bolo zopár domácich borcov, ktorí poznali túto trasu a tak sme sa vyhli blúdeniu a v pohode a bez stresu sme si užili super bajk...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 21 do 34 (z 34)

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.