Lechnica MTB Singletrails

03.08.2018
lechnica-mtb-singletrails-

Zamagurie - Pieniny  - Lechnica

Priznám sa, keď som uvidel na FB prvé fotky z výstavby trailov na Zamagurí tak ma napadlo, že to nemôže byť pravda - Hoax. Však na FB ich koluje tak veľa... Keď som pomaly začal chápať, že niečo sa predsa len robí tak som si ako prvé povedal: "To budú určite iba nejaké ľahké turistické chodníčky ale šak nie je to ďaleko, pozrieť sa pôjdem...!"

Aby nebolo tých priznaní dosť. V úvode som si samozrejme splietol Lechnicu s neďalekou a mne pomerne dobre známou Lesnicou. Chvíľu trvalo kým som aj toto dostal na pravú mieru.

Rozhodnutie ísť sa tam pozrieť ale už zostalo a oživovali ho sporadické správičky z virtuálnej reality.

Na jar 2018 sa mi to konečne podarilo a mal som hneď šťastie, nielen na kamarátov ktorí to tam už poznajú ale hneď na prvý raz som sa tam stretol aj s dvoma hlavnými strojcami Lechnických singlov: Starosta obce Lechnica Jožo Musala ako bajker nevyzerá a tak som pri prvom okruhu okrem vychutnávania si naozaj krásneho na slovenské pomery nezvyčajného jazdenia rozmýšlal nad tým ako sa to vlastne stalo.

A pri druhom okruhu už stretávam Jana Tekela zo slovenskej bajkovej asociácie (SLOMBA). Janči je okrem iného aj zdatný lyžiar a fotograf. Po krátkej debate začínam chápať ako sa veci majú...

Starosta Jožo Musala sa niekde dozvedel o Rychlebských stezkách. Naštudoval si čo a ako sa u našich západných bratov dialo a oslovil Jana či by vedel pomôcť.

Jano sa tak stal šéfom výstavby trailov.

Lechnickým_trailom_kraľujú_výhľady_na_Tri_Koruny

Pri mojm prvom výlete do Lechnice sme dali dvakrát Griftof, ktorý bol prvým trailom a raz Špicu ktorá následovala po ňom. Taký krásny výšlap lesom som na slovensku ešte nikde nešiel... No ale aj logicky: kde na slovensku je vybudovaný taký výšlap čisto bajkermi pre bajkerov? Priznám sa, že som sa stretával na slovensku s názormi typu: Cyklistika áno ale určite nie budovanie zbrusu nových chodníčkov v lese pre bajkerov... Ano počul som takéto názory ale ehm tí ľudia toho o MTB veľa nevedeli... Odporúčal by som im prísť sa pozrieť...

Vlastne všetkým odporúčam prísť sa sem pozrieť... zajazdiť si... Tieto traily aj keď na slovensku určite nie prvé by som určite nazval ako vzorovým príkladom... Nielen na parádne jazdenie ale aj ako návod na spoluprácu...

Lechnické traily nie sú len o tom najkrajšom výšlape. Ináč v lese popri chodníčku prebieha ťažba, je tam ozaj pekne a vzorovo vidieť ako sa to dá zladiť... Lechnické traily sú hlavne o jazde dole kopcom. Keď sa už dostanete pekne v sedle bajku bez tlačenia hore, čaká vás nekonečný zjazd zvlneným terénom pri ktorom neustále niečo riešite alebo klopíte do zákruty. No bajkeri bajkerom...

Prídte a uvidíte sami, neobanujete...

Najnovšou novinkou ešte mladej lokality bude enduro zjazd. Taká už trošku divočina pre náročnejších jazdcov. Takto si už ozaj každý príde na svoje.

Na záver už len technické info: sledujte FB stránku Lechnické Singletrails na ktorej sú aktuálne informácie. V prípade veľmi nepriaznivého počasia sú trate uzavreté aby nedochádzalo k ich poškodeniu...

Centrum trailov a ideálne miesto na štart je nové parkovisko na úplnom konci obce. Poplatok za auto je 2 eurá.

Ak by ste boli z väčšej diaľky, v Lechnici sa dá ubytovať. V Pieninách je naozaj čo robiť...