Hrebeňom sedlo Branisko - Sľubica 1129m.n.m.

21.04.2018
hrebenom-sedlo-branisko-slubica-1129m-n-m-

Poprad - Branisko - Sľubica

Odkedy je v prevádzke nová diaľnica z Popradu smerom do Prešova otvorili sa nám nové turistické možnosti. Za veľmi slušných a prijateľných 30 minút sme z Popradu v sedle Branisko. Parkovanie cez týždeň úplne bez problémov. Sedlo pretína rovnomenné pohoria napoly. Najprv sa povenujeme južnej časti.

Dnes na nás čaká hrebeňovka zo sedla až na vrchol Sľubica, ktorý je známy ako štartovacie miesto paraglajdistov. Celá trasa vedie po zelenej značke. Návrat rovnakou trasou. Prvou dominantou ktorú na trase stretávame je okrúhla veža vysielača viditeľná už zďaleka. Po nasledujúcom stúpaní vychádzame na prvý vrchol v hrebeni, volá sa Rudník (1025m).

Rajtopíky_-_skalné_okno

Strmý ale nie moc dlhý zostup a už začína výstup na Rajtopíky (1036), ktoré sú hore ozdobené skalným mestečkom s dominantou- skalnou bránou. Značka prechádza priamo cez ňu tak ju nemôžete minúť. Z Rajtopíkov zase zostupujeme dosť strmo do sedla Humence (930). Odtiaľto už začína výstup na Sľubicu, náš dnešný cieľ. Z vrchola si môžeme okrem výhľadov vychutnať aj pohľady na plachtiacich paraglajdistov. Z druhej strany tu jazdí landrover. Na vrchole stretávame motokrosára, našťastie sa tu vytrepe aj bajker a tak dostane od nás aspoň pochvalu...

čo_sa_to_len_stalo_s_tým_snehom?_:)

Naspäť celé to isté znova, nevadí, výhľady parádne na obe strany. Celkové prevýšenie cca 900 v.m. Dĺžka túry aj s prestávkami 5:30. Voda po ceste žiadna, zobrať vlastné zásoby!

Fotky Hrebeňom sedlo Branisko - Sľubica 1129m.n.m.